10/5/13

I love LA

Mun eka kerta LAssa oli viime viikon perjantaina. Kyseessä oli fieldtrip koulun fashion classin kanssa (mulla on koulu postaus jo melkeen valmiina!), ja siksi en päässyt käymään kaikilla perus nähtävyyksillä, mut enköhän mä tässä vielä ehdi! Mulla oli kyl ihan mahtava päivä, mut ihan hirveen raskas ja kyllä kotona nukutti paljon. Tutustuin uusiin ihmisiin, kun lopulta päädyin kiertelemään Iselin ja Marian kanssa, joita en aiemmin ollenkaan tuntenut. Olin kans ekan kerran koulubussin kyydissä eikä se ollu kyllä kivaa. Penkit oli ihan hirveen epämukavat :D ps. Tossa alla kuvassa mun uudet rakkaudet Pumpkin Spice Latte ja joku kanajuustoleipä Starbucksista.
la1la2la3la4
Meiän eka stoppi oli kangaskauppa Mood, joka on tosi tunnettu ja Project Runwayssä ne suunnittelijat käy vissiin aina siellä. Kauppoja on olemassa vaan kaks: toinen LAssa ja toinen Nykissä. Toka vikassa kuvassa mä ja Project Runway season 9 tai 10 kilpailija, joka muuten sano mulle, että mulla ei oo aksenttia jeejee!!
la5la6la7la8la9
Seuraavaksi mentiin vissiin aika downtown LAhin New Martiin ja Cooper Buildingiin, jotka ovat täynnä sample storeja. Ne on siis kauppoja, joissa sampleja (mikä ois hyvä suomennos!?) merkkivaatteista myydään halvalla. Löysin ittelleni vaan yhen paidan, mut oli tosi siistii nähä kaikkia muoti ihmisiä. Ei me siis mitään kuuluisia nähty, mut kuitenkin ihmisiä, jotka työskentelee muodin parissa. Näitten rakennusten läpi käymisen jälkeen osa porukasta päätti jäädä lepäämään aulaan, mut mun porukka lähti käveleskelemään kaduille. Mut yllätti se, että Nykin sijasta LA muistutti aika paljon Espanjan kujia, koska siellä oli pikkukauppoja, joissa myyjät antaa tinkiä ja tietenkin oli aika kuuma, joten sekin saattoi lisätä tota vaikutelmaa.
 
la10la11la13
Tässä parit kuvat vielä meiän vikalta pysähdyspaikalta, joka oli The Grove. Koska muut kertoili mulle, kuinka ne oli viime vuonna nähny Justin Bieberin auton ja kuinka kaikki julkkikset tulee tonne shoppailemaan, niin mulla oli odotukset korkeella, et nähtäis joku, mut ei sit nähty ketään, eikä kukaan muukaan kyllä. Toi oli siis mall, vaikka se oli ihan sika fancy, ja siellä meni tommonen juna sen läpi. Tuntu tosi hauskalta, kun hengailtiin meiän toisen valvoja-opettajan kanssa tuolla aluks. Suomessa ei kyllä tehtäis niin.
 
Koko matkasta jäi tosi onnistunu fiilis, ja ootan innolla takasin pääsyä! Tykkäsin tosi paljon LAstä sen perusteella, mitä ehdin nähä. Hollywoodin ehdin nähdä vain vilkaisulta, joten se pitää ainakin käydä checkaamassa! Seuraava kerta onkin jo huomenna, kun suunnataan Katien, sen äidin, Kellyn ja Kendallin kanssa Topanga Mallille. Tänään skypettelin vanhemmille ekaa kertaa, ja kohta suunnataan parin kaverin kanssa kattomaan Disney on Ice, kun mä onnistuin saamaan ilmaisliput. Terkkuja Suomeen!!!

3 comments:

  1. Ihana postaus!:) vähänkö olis unelma päästä käymään tuol Moodissa!!

    ReplyDelete

Followers