9/7/13

First football game!!


Eilen koin jotain, minkä jokaisen jenkkivaihtarin pitää ehdottomasti kokea: amerikkalainen jalkapallo peli! Aion ehdottomasti käydä jokaikisen kotipelin, jos vaan pystyn. Oli nimittäin yks parhaista illoista täällä. Uusia tuttavuuksia, valkoista ja sinistä (meiän koulun värit) bodypaintia, täys katsomo, high school spiritiä, cheerleadereita, eka snow cone (kuvassa!). Mä en pysty oikeesti kuvailla tota iltaa mitenkään. Se pitää kokea! Ens kotipelissä otan ehdottomasti kameran mukaan. Kaiken lisäks Drillers voitti reilusti ja vastustaja Wasco Tigers oli jo teetättäny paidat, joissa on Tigers pelaaja selättäny Drillers pelaajan. Haha!
 
Ennen matsia mentiin parkkipaikalle hengailemaan, maalailemaan itteämme tolla värillä ja grillaamaan. Oli tällä joku hieno nimiki, mut en muista sitä. Kelasin, et tyyliin koko koulu ois tullu kavereiden puheista päätellen, mut meit oli ehkä 30-40 ihmistä vaan. Pelin jälkeen mulla oli ehk jenkein (voiks noin sanoo) olo ikinä, ku ajettii Kellyn ja Kendallin kanssa Del Tacon drive-inin kautta himaan jalat bodypaintissa, alle 18 vuotias ratissa ja niin ihanan lämmin vielä ulkona, vaikka oli jo ihan pimeetä ulkona. Tajusin kuinka onnellinen oikeesti oon! Viime postauskin oli hehkutusta, mut niin taitaa tääki olla. Mitä muuta mä voin sanoo. Kaikki on vaan niin hyvin.
 
Tänään olin tennisjoukkueen kanssa kattomassa US openia ja syömässä. Hauskinta oli, et meiän valmentajakin oli tuolla, ja sehän on kans mun espanjan opettaja. Näitten välit on niin erilaisia aikuisten ja nuorten välillä. Perjantaina tapahtu kans yks iha sika hauska juttu! Mun sociology ja fashion ope halus mun tuomaroimaan edistyneiden (mullahan on takana siis kai 4 tuntia) fashion oppilaiden newspaper dress fashion showta, koska se halus päästä sanoo all the way from Finland. Kyseessä oli siis sanomalehdestä tehtyjä mekkoja. Jätin välistä english tunnin ja pääsin sen sijaan tonne!
 
Yks juttu, mihin on vaikee sopeutuu on et joudun pyytää kyytiä kaikkialle. Se on tosi turhauttavaa, et aina kun haluu mennä jonnekki, nii joutuu vaivaamaan jotain muuta. Onneks kuitenki tosi mont mun kaveria asuu mun lähellä, joten niille ei oo pitkä matka ajaa kotoa mulle, mut kuitenki ahdistaa aina joutua pummimaan kyyti. Haluisin vaan pystyä lähteen, jos haluan. Se kans, etten saa illalla/yöllä lähteä yksin käveleskelee ulos. Mä rakastan iltoja ja sitä, ettei missään näy liikettä. Varsinkin täällä, kun illat on niin lämpimiä, niin haluisin vaan lähteä ulos nauttimaan siitä tunnelmasta, mikä täällä on iltasin.
 
Yks juttu, mikä huvittaa mua on se, et jenkit ei millään osaa lausua mun nimeä. Vaikka yritän sanoa kaikille, et ne voi iha vaan kutsua mua samalla tavalla ku sunny lausutaan, nii silti löytyy tyyppejä, jotka haluu yrittää oppia miten se oikeasti lausutaan. En tajuu miten on mahollista, et ne ei vaan saa lausuttuu sitä oikein. Nää sanoo sen jotenki sanne ja jotku jopa saa väännetyy mun nimestä sonni :D Mua naurattaa, kun jotku mua moikkaaki mua vaan epätoivosilla lausumis yrityksillä.
 
Ens viikolla pääsen taas (toivottavasti) kattomaan taas jenkki fudis peliä. Tällä kertaa se ei oo kotona, mut kuitenki tää koulu mitä vastaan pelataan on Bakersfieldissä, ja vissiin näillä on aina kunnon taisto. Matsista pitäis tulla siis tosi jännä! Tänään vielä suunnitelmissa viedä joku meiän koirista lenkille ja huomenna ehkä skypeystä Floridaan ja läksyjä jee. Terkkuja Suomeen!!

4 comments:

  1. hauska kun siellä on kans tolleen sinivalkoset värit niinku suomessaki! :-D ja kuullostaa iha mahtavalta, nauti!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha en oo muuten tajunnukkaa! :D Lupaan nauttia:)

      Delete
  2. Haha tosi mukavaa et sulla on siellä kivaa, nauti vaan noista ajoista, kun oot siellä!
    Itelläni oli muuten sama juttu kuin sulla, amerikkalaiset ei vaan osaa sanoa "Salla". Nimi meni muotoon Sally ja tais jotkut sanoa Salala, sukunimestä puhumattakaan. Jotenkin olen ite aina ajatellut et mun nimi on nimenomaan sieltä helpoimmasta päästä, sehän on niin yksinkertinen ja kaikki! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Joo nautin täysillä! :) Haha mulla sama et kelasin et kyl ne varmaa osaa lausuu mut ei :D

      Delete

Followers